Herkese merhaba.
Bizler Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Odyoloji Bölümü bünyesinde kurulan öğrenci topluluğuyuz.Ondokuz Mayıs Üniversitesi Odyoloji Bölümü Lisans Eğitiminin 2020-2021 Güz Döneminde başladığını bildirir;Odyoloji bölümü olarak sizlerle birlikte olmaktan heyecan ve mutluluk duyarız.
Şifre sıfırlama için odiogram@gmail.com adresine kullanıcı adınızı gönderiniz.
Merhabalar arkadaşlar aşağıya bırakacağım metni herkesin Cimer adresine giderek dilekçe açmasını istiyorum. Bunu benim için değil, kendin için yapacağını unutma. Başvuruda bulunanlar bu başlık altına +1 eklesin birbirimizden destek alalım.
———
T.C. CUMHURBAŞKANLIĞINA;
Odyolog; işitme ve denge problemlerinin önlenmesi,tanılanması ve rehabilite edilmesine yönelik çalışan sağlık personelidir. Ülkemizde 2015 yılından itibaren ilk mezunlarını veren Odyoloji bölümü lisans mezunu sayısı 2000’i geçmektedir ve gelecek sene itibariyle mezun sayısı ikiye katlanacaktır. Hastanelerde 7000 kişilik odyolog açığı olmasına rağmen son 3 yıldır 158 kişilik odyolog ataması yapılmıştır. Odyolog ihtiyacı ve mezun sayısı göz önünde bulundurulduğunda yapılan atama sayısı yetersiz kalmakta, öğrenci – mezun odyolog istihdam problemine çözüm olmamaktadır.
Bu sebeplerden dolayı devlet kadrolarına atanacak odyolog sayılarının arttırılmasını Sayın Cumhurbaşkanımız arz ederiz.
Odyoloji merkezi açmak için ne gereklidir? Yüksek lisans zorunlu mu? Her türlü bilgiye ihtiyacım var. İşitme cihazı merkezi değil yanlış anlaşılma olmasın ?
benim durumumda olan başka arkadaşlar da var mıdır bilemiyorum ama yine de yazmak istedim. kendi adıma konuşacak olursam daha önce işitme cihazı ve hastane stajı yapmıştım (tabi pandemi döneminde bunlara ne kadar staj diyebilirsek...). fakat hiç rehabilitasyonda staj yapamadım. kimi arkadaşlar da rehabilitasyonda yapıp diğer alanlarda yapamamış olabilirler.

bir aydan daha kısa süre sonra mezun olacağım ve işitme cihazı alanında çalışmak istemiyorum. hastane ya da kliniklerde ise iş imkanlarının rehabilitasyondan daha az olacağını düşünüyorum. bu konudaki endişelerim yersiz mi emin değilim ama gerçekten mezun olduktan sonra ne yapacağım bilmiyorum.

en azından bir haftalığına bile olsa o ortamın içinde olmak önemli. kaç tane merkeze başvurduysam hiçbiri pandemiden dolayı kabul etmedi. mezun olduktan sonra da stajyer olabilir miyim acaba diye bile düşünmeye başladım. denemekten vazgeçmedim, hala bir yerlere başvuruyorum ama ümitli değilim. sizce ne yapmalıyım ya da benimle benzer durumda olan var mı?

öncelikle bu anlatacağım olay birebir benim başımdan geçti, başka bir yerden duyma vs değil.

madur(m): uckulak
iş yeri(iy): istanbul şirinevlerde bi rehabilitasyon merkezi müdürü


cv dosyamı gönderdim, dönüş yapmadılar. sonra aradım eğer cv dosyama baktıysanız görüşmeye geleyim dedim, tamam hocam gelin dediler. bu konuşma 45 saniye falan sürdü. cv ye asla bakmamışlar.


//neyse rehabilitasyon merkezine giriş yapıyorum, leş bi yer. buradan değil eğitim yuvası ahır bile olmaz//


m: merhabalar, ******** ile görüşecektim. Odyolog ilanı için gelmiştim.
iy: merhaba hocam, buyrun içeri geçelim.
m: tabii hocam
iy: kendinizden bahsedermisiniz biraz
m: ********************(kendimi anlatıyorum burada yaklaşık 20dk)
iy: kekemelik terapisi yapabiliyor musun?
m: yapabileceklerimi size anlattım kekemelik alanım değil. hiç girişmedim oraya.
iy: hımmmm. peki bize ne katabilirsin?
m: hocam az önce anlattığım her şeyi uygulayabilir, yüretebilirim. bunların dışında gelişime açık biriyim süreç içerisinde daha fazla kendimi geliştireceğimden eminim.
iy: kendini gelişterebileceğini düşünmen bizi mutle eder :) :) :) :) böyle gülüsüyo//yapamazmışım modda söylüyor///
m: tabii hocam üniversite bitti diye, yerimde saymak gibi bir hedefim yok.
iy: asıl meseleye gelelim, biz burda 6 gün çalışıyoruz ve asgari ücret veriyoruz sonuç olarak yeni mezunsun. tecrübe kazandıkça maaşın yükselir. sen burda tek odyolog olacaksınız alternatifin olmayacak yani hasta oldum işim var tarzında bir şeyin olmayacak. çünkü yerini dolduramayız :)
m: teklifiniz için teşekkür ederim hocam, ben müsade istiyeyim.
iy: bir düşün istersen.
m: hayır teşekkür ederim.
iy: tamam 100tl daha ekliyelim(asgarinin üstüne 100tl yani)
m: hayır hocam teşekkür ederim
iy: çok net konuşuyorsun bir düşün istersen
m: hayır teşekkür ederim teklifiniz benim için uygun değil. kabul edemem.
iy: buraya gelen bekar erkekleri diğer hocalarla tanıştırıyoruz, yuva kurduruyoruz. hatta ***** adında özel eğitim hocamız vardı. oda asgari ile başladı, şuan nişanlı. hepiniz benim oğlum gibisiniz.
m: teşekkür ederim hocam eminim oğlunuzun asgari ücretle çalışmasını istemezsiniz(ortam gerilir 5sn ölüm sessizliği olur)
iy: :) :) :) :) ///ben öyle diyince espiri yaptığı düşünüp yalandan güler, gayet ciddiyim ben///

iy: peki nasıl istersen, düşünürsen biz burdayız bekleriz.
m: beklemenize gerek yok hocam, eğer bu ücrete başkasını bulursanız alabilirsiniz alabilirsiniz.
bir grup gencin odyoloji ve odyologlar adına bir şeyler başarmak adına bir araya geldiği ve ilerde büyük işler başaracağına inandığım bir topluluk. bu hesaptan kendileriyle iletişime geçebilirsiniz hesap
odyolog olarak işitme kayıplı ve dilsel problemli çocuklara özel rehabilitasyon merkezi açmak ?
maliyeti nedir ? karı nedir ? avantajları/dezavanyajları ? açma şartları ?
bilgisi olan veya açmayı düşünenler varsa yardımcı olursa çok sevinirim sevgiler...
1. Sınıflara öneriniz ve alınması gereken kitapların pdf falan var mı özellikle Selçuk Üniversitesi 2. Sınıflar varsa lütfen yazar mısınız.
Arkadaşlar staj için sizce en iyi işitme cihazı firmaları hangileri yazarsanız mutlu olurum (istanbul)
bir kongre ya da sempozyum öğrenci için nasıl 550lira olur siz neyin kafasını yaşıyorsunuz.
soygun lan bu biri polisi arasın.
İMDAAAAAAATTTTTT.
yok mu polis allahını seven arasın yeter.
benim aylık bursum 500lira zaten (eksi)-50liraya düşüyorum bide.
gitmeyin arkadaşlar gitmeyin.
bunlara prim vermeyin.
bunlar bu işin kaymağını böyle yiyor.
hiç öğrenci olmamış gibi dayranıyorlar.
hiç o sıralardan geçmemiş gibi davranıyorlar.
hiç vicdanları yokmuş gibi davranıyorlar.
hiç gözleride mideleride dolmayacakmış gibi davranıyorlar.
bunlar odyolojinin allahı olmak istiyor. yeter valla.
Konuşma odyometrisi bir hava iletimi prosedürü olduğu için ne zaman maskeleneceğine ilişkin kurallar saf ses hava iletim odyometrisinde kullanılanlara benzer olacaktır. Konuşma odyometrisinde kontralateral maskelemeye gerek olup olmadığına karar verirken 3 faktör göz önüne alınır :

IA : İnteraural atenuasyon
Test kulağının konuşma sinyalini alış seviyesi (dB HL )
Test edilmeyen kulaktaki kemik iletim işitme hassasiyeti

-Konuşma odyometrisinde ; her ne zaman, test kulağındaki konuşma sinyalinin alınış seviyesi (SRT) ile test edilmeyen kulaktaki saf ses kemik iletim eşiği arasındaki fark IA ’ya eşit veya aşmışsa kontralateral maskeleme gerekir. Yazının devamı için tıklayınız
Vestibulooküler Refleks(VOR): VOR, çok hızlı çalışan bir refleks olup, net bir görüş sağlayabilmek için kafanın dönme hareketlerine karşılık göz hareketleri oluşmasını sağlar. Bir objenin görülebilmesi için; gözlerin objede kısa bir süre de olsa odaklanması, nesnenin retinadaki görüntüsünün sabitlenmesi gerekir. Yani, bakışın sabit olması gerekmektedir. Bu baş hareketleri ile göz arasındaki ilişki denge için çok önemlidir ve VOR’un asıl çalışma nedenidir. Semisirküler kanallar, başın pozisyonu her değiştiğinde bu değişikliği algılamaktadırlar. Bununla birlikte gözlerin baş hareketinin büyüklüğüne eşit ve baş hareket yönünün tam tersi yönüne doğru kaymasını sağlayacak uyarılar iletirler. Bu uyarıların vestibüler çekirdekler ile MLF yoluyla, gözleri hareket ettiren kaslara iletilmesi sayesinde bu düzenek oluşabilmektedir.
Samsun Galata İşitme cihazları merkezinde çalışacak Odyolog ve Odyometrist çalışma arkadaşları aranmaktadır. İletişim: 0531 253 7653
1.sınıflar ders seçimi internet üzerinden olup olmadığı bilgisine nerden ulaştınız?
Odyometri mezun arkadaşlara sesleniyorum.

Kac saat calisiyorsunuz ve ne kadar maas alıyorsunuz.
Kesin olmamakla birlikte bau odyoloji hakkında böyle bir duyum var.
E artık kim kafasına göre bölümü açmaz.
En azından mezun sayısı azalacak kısmen #lol

Olayın aslını bilen varsa aydınlatsın.