odyolog olarak çalıştığınızda gayet zevk alabileceğiniz bir ortam. aksi durumlar can sıkabiliyor. odyoloji birliğinin belirlediği maaş skalasında ilerlerseniz maaş olarakta tatmin olabilirsiniz.
Zar labirent, kemik labirentin içinde bulunur ancak onu tamamen doldurmaz. Zar labirentin etrafında perilenf bulunur ve destekleyici bağ dokuları sayesinde kemik labirente tutunur. 5 duyu sensörü içerir. Bunlardan 3 tanesi semisirküler kanalların membranöz kısımları ve diğer iki tanesi de utrikul ve sakkul denilen otolit organlardır. Zar labirent, endolenf denilen bir sıvıyla doludur.

Endolenf, perilenfin aksine yüksek potasyum konsantrasyonuna sahiptir ve stria vaskülaristen kaynaklandığı düşünülmektedir. Bu yüksek potasyum konsantrasyonu sayesinde hareket algılama mekanoreseptörlerinin yönlendirilmesi sağlanır. Bu iki sıvının birbiriyle direkt bağlantısını sağlayan herhangi bir geçiş yolu bulunmamaktadır.
bazi sureli yayinlarda yayimlanacak bazi makalelere verilen elektronik numaradir, doi verildigi anda makale basilmamis olsa dahi artik taslak degil makaledir ve bilimsel kaynak olarak kullanilabilir.
değerli odyoloji öğrencileri çoğunuz odyogram çizmekle uğraşıyorsunuz(benim gibi). bi kaç araştırma sonucunda rahatlı odyogram çizebileceğimiz bir site buldum. bu site sayesinde rahatlıkla odyogram çizebiliceksiniz.

buyrun site tıklayınız: odyogram çizme programı
benim gibi ilk defa gönüllü staj yapmayı planlayanlar için tecrübe eden arkadaşlardan bilgiler ve tavsiyeler alabilir miyiz?

staj yapmak istediğimiz yeri (benim için özellikle işitme cihazı firmaları) neye göre seçmeliyiz? bünyesinde odyolog bulundurmamaları bir dezavantaj mıdır?

başvuru süreci nasıl işler? yüzyüze daha mı iyi olur yoksa önden bir telefon/mail görüşmesi de olur mu (pandemi dolayısıyla)

stajımızın verimli geçmesi adına ne gibi tavsiyeler verirsiniz?
Şifre sıfırlama için odiogram@gmail.com adresine kullanıcı adınızı gönderiniz.
öncelikle bu anlatacağım olay birebir benim başımdan geçti, başka bir yerden duyma vs değil.

madur(m): uckulak
iş yeri(iy): istanbul şirinevlerde bi rehabilitasyon merkezi müdürü


cv dosyamı gönderdim, dönüş yapmadılar. sonra aradım eğer cv dosyama baktıysanız görüşmeye geleyim dedim, tamam hocam gelin dediler. bu konuşma 45 saniye falan sürdü. cv ye asla bakmamışlar.


//neyse rehabilitasyon merkezine giriş yapıyorum, leş bi yer. buradan değil eğitim yuvası ahır bile olmaz//


m: merhabalar, ******** ile görüşecektim. Odyolog ilanı için gelmiştim.
iy: merhaba hocam, buyrun içeri geçelim.
m: tabii hocam
iy: kendinizden bahsedermisiniz biraz
m: ********************(kendimi anlatıyorum burada yaklaşık 20dk)
iy: kekemelik terapisi yapabiliyor musun?
m: yapabileceklerimi size anlattım kekemelik alanım değil. hiç girişmedim oraya.
iy: hımmmm. peki bize ne katabilirsin?
m: hocam az önce anlattığım her şeyi uygulayabilir, yüretebilirim. bunların dışında gelişime açık biriyim süreç içerisinde daha fazla kendimi geliştireceğimden eminim.
iy: kendini gelişterebileceğini düşünmen bizi mutle eder :) :) :) :) böyle gülüsüyo//yapamazmışım modda söylüyor///
m: tabii hocam üniversite bitti diye, yerimde saymak gibi bir hedefim yok.
iy: asıl meseleye gelelim, biz burda 6 gün çalışıyoruz ve asgari ücret veriyoruz sonuç olarak yeni mezunsun. tecrübe kazandıkça maaşın yükselir. sen burda tek odyolog olacaksınız alternatifin olmayacak yani hasta oldum işim var tarzında bir şeyin olmayacak. çünkü yerini dolduramayız :)
m: teklifiniz için teşekkür ederim hocam, ben müsade istiyeyim.
iy: bir düşün istersen.
m: hayır teşekkür ederim.
iy: tamam 100tl daha ekliyelim(asgarinin üstüne 100tl yani)
m: hayır hocam teşekkür ederim
iy: çok net konuşuyorsun bir düşün istersen
m: hayır teşekkür ederim teklifiniz benim için uygun değil. kabul edemem.
iy: buraya gelen bekar erkekleri diğer hocalarla tanıştırıyoruz, yuva kurduruyoruz. hatta ***** adında özel eğitim hocamız vardı. oda asgari ile başladı, şuan nişanlı. hepiniz benim oğlum gibisiniz.
m: teşekkür ederim hocam eminim oğlunuzun asgari ücretle çalışmasını istemezsiniz(ortam gerilir 5sn ölüm sessizliği olur)
iy: :) :) :) :) ///ben öyle diyince espiri yaptığı düşünüp yalandan güler, gayet ciddiyim ben///

iy: peki nasıl istersen, düşünürsen biz burdayız bekleriz.
m: beklemenize gerek yok hocam, eğer bu ücrete başkasını bulursanız alabilirsiniz alabilirsiniz.
Merhabalar arkadaşlar, geçte olsa bizde metokondri.com olarak yerimizi aldık. Sitemizde paylaştığımız yazıların duyurusunu ve özet bilgiler şeklinde size sunmaya çalışacağız. Bugün eklediğimiz yazı; KONUŞMA ODYOMETRİSİNDE MASKELEME ile ilgili, buraya tıklayarak yazıyı okumaya başlayabilirsiniz.
Sitesinde kısaca şu açıklama bulunan:

Mezun Değil Odyolog (MDO), Nihat Çakır tarafından tasarlanmış bir online eğitim platformudur. Ülkemizde sayısı giderek artan odyoloji mezunlarının, sadece diploma sahibi olmak dışında bilgisini arttırmaya devam eden ve kendi camiasıyla iletişimini sürdüren bireyler olabilmeleri amaçlanmaktadır. “Bilim ile Birliktelik” sloganımız da bu amacı yansıtmaktadır. Mezun Değil Odyolog kavramı, dersler sırasında öğrencilere önerilerde bulunurken (nutuk çekerken) “okulu bitirip mezun olabilirsiniz ama önemli olan iyi bir odyolog olmanızdır” cümlesi üzerine geliştirilmiştir.

Hocamız odyoloji adına bir şeyler için uğraşıyor bizede destek olmak düşer. buradan sitesine, burada ise instagram hesabına ulaşabilirsiniz.
attığım diğer kitapları baktınız mı ? bakmadıysanız hemen şuan onlara bir bakın…(bkz:babanızdan hergün size bir odyo kitabı)
bugünkü kitabımız; vestibüler nörit, vestibüler sistem, vestibüler migren, vestibüler rehabilitasyon, vestibüler testler, vestibüler rehabilitasyon egzersizleri, vestibüler aquaduct, vestibüler anamnez formu, vestibüler anatomi, vestibüler ark, vestibuler cekirdekler, vestibüler serebellum, vestibüler değerlendirme, vestibüler disfonksiyon, elektrofizyolojik vestibüler testler, vestibüler fonksiyon gibi alt başlıkların yer aldığı temel vestibüler kitabıdır. link adresi burada indiriniz. iyi okumalar.
1.sınıflar ders seçimi internet üzerinden olup olmadığı bilgisine nerden ulaştınız?
Meslek hayatımızda bir çok kez işitme engelli insanlar karşılacağız. Bizzat şahit olduğum bir durumda işaret dili bilmemek oldukça üzmüştü beni; böyle bir duruma düşmeme için hemen buradan kaydolun.
Odyoloji öğrencilerinin mutlaka sık sık ziyaret etmeleri gereken makale sunma servisidir. Arama kısmına Sci-hub.tw yazarak giriş yapabilirsiniz.
imkanları olağanüstü. hasta popülasyonu enfes. ama sorun şu ki 390 kodlu stajyer iseniz sadece vestibüler, işitme cihazı ve koklear implant odalarına tek girebiliyorsunuz. aklınıza gelebilecek diğer tüm kısımlara giremiyorsunuz(*, **). oraya gidecekler bunu göz önüne alarak gitsin.

*odyo dahil.
**çok istekli olur ve bu isteğinizi ordaki hocalara hissettirirseniz işler değişebiliyor.

Ek olarak: normalde stajyer parası almanız gerekirken almıyorsunuz hatta hastane müdürlüğündeki sekreter kadından 'biz para vermiyoruz ister gelin ister gelmeyin, cimere başvursanızda boş' gibi bir şey duymanız muhtemel.

    390 kod başında ‘3’ 3.sınıf demek ‘90’ ise dışardan gelen yani Hacettepe Üniversitesi dışındaki üniversiteler. 90 nın tam anlamı o olmayabilir ama bence o .s
Üsküdar Üniversitesi bölüm başkanıdır.Yenilikçi ve ezbere karşı bir hocadır.Sorduğu sıra dışı sınav sorularıyla eğitim hayatınızda yeni bir çağ başlaması muhtemeldir.
bu siteyetıklayarak açılan sayfada arama kısmında pubmed ya da başka mecralardan bulduğunuz makalelerin doi numarasını girerek. ücretli makalelerin full haline ücretsiz ulaşabilirsiniz.
https://instagram.com/odyogram_com burasıda instagram hesabımız takip edebilirsiniz, edin yani bi zararı yok, arada duyuru falan yapıyoz edin yani. Bide şey arkadaşlarınıza da duyurun
Korpus Kallosum:
Latince “sert cisim” anlamına gelen korpus kallosum, beyinde bulunan bir yapıdır. Serebral korteks loblarını, sol ve sağ yarıküreler olarak ikiye bölen, kalın bir sinir lifleri bantıdır; hatta tüm sinir sistemindeki en kalın banttır. Yani iki yarıküre arasında iletişimi sağlamak üzere, beynin sağ ve sol yanlarını bağlar. Korpus kallosum, hareketsel, duyusal ve bilişsel bilgiyi, yarıküreler arasında aktarır.

Korpus kallosum, beyindeki en geniş lif demeti olup, 200 milyon civarında (tahmin elektron mikroskopuna değil de, ışık mikroskopuna dayalı olarak yapıldığından, gerçek sayı muhtemelen daha yüksektir) akson içerir. Karşılaştıracak olursak, her bir optik sinir için sayı 1,5 milyon ve işitsel sinir için sayı 32.000’dir. Kesit alanı 7 cm2 kadardır ve “birleştirici lifler” olarak bilinen beyaz madde liflerinden oluşmuştur. Kabaca C şeklinde olan korpus kallosuma bazen “büyük serebral birleştirici” de denir. Beynin orta hattında, serebrumun altında bulunur. Beyin yarıkürelerini ayıran derin bir oyuk olan “yarımküreler arası yarık“ın içine yerleşmiştir.

İşlevi Nedir?

1950’li yıllara kadar, korpus kallosumun işlevi bütünüyle bir sırdı. Arada bir bu yapı olmadan doğan insanlara rastlanıyordu. Hekimler bazen yapıya kesik atarak, epilepsi hastalarında bir lobda başlayan atağın diğerine geçmesini önlemeyi ya da derinlerdeki bir tümöre ulaşmayı başarıyordu. Her iki durumda da, korpus kallosumu yarılan bireylerde ciddi bir yan etki görülmüyordu. Hatta o yıllarda, şakayla karışık, belki de korpus kallosumun tek görevi iki lobu birbirlerine yakın dursunlar diye tutmaktır diyenler vardı. 1955 yılında, Şikago Üniversitesi’nde psikolog Roger Sperry danışmanlığında çalışan lisansüstü öğrencisi Ronald Myers, bu devasa lif demetinin işlevini açığa çıkaran bir dizi deneyi gerçekleştirdi.

Bugünkü bilgilerimize göre, korpus kallosumun beyinde dahil olduğu işlevler arasında şunlar bulunuyor:
— Beyin yarıküreleri arası iletişimi sağlamak,
— Göz hareketleri ve görme,
— Uyarım ve dikkat dengesinin sürdürülmesi,
— Dokunsal yer tayini.
kaynak: bilimfili.com